هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری

هفته نهم بارداری در واقع هفته اول ماه سوم بارداری شما است. ماه سوم با هفته‌ نهم آغاز می گردد و جنین شما دو ماه از عمر خود را گذرانده است و شبیه یک انسان مینیاتوری بسیار زیبا شده است. در این هفته دنبالیچه او کاملا از بین می‌ رود همچنین تکامل جنین با سرعت …

هفته نهم بارداری در واقع هفته اول ماه سوم بارداری شما است.

ماه سوم با هفته‌ نهم آغاز می گردد و جنین شما دو ماه از عمر خود را گذرانده است و شبیه یک انسان مینیاتوری بسیار زیبا شده است.

در این هفته دنبالیچه او کاملا از بین می‌ رود همچنین تکامل جنین با سرعت اتفاق می‌افتد و جزئیات بدنش روز به روز اضافه می گردد.

تکامل استخوان ها و اسکلت بدن او بسیار در این هفته اتفاق می‌افتد غضروف و مفاصل و نخاع هم تکامل بیشتری پیدا می‌کند و به آرامی شکل زیبایی به خود می گیرد.

همچنین در این هفته تغییرات زیادی در دست و مچ او اتفاق می‌ افتد و هنوز سر او از بدنش بزرگتر است.

جنین در شکم شما شروع به چرخش می کند ممکن است کماکان دست هایش را در کنار سرش ببرد و سرش را لمس کند.

نمای صورت جنین در این هفته واضح تر می شود گوش هایش به صورت کامل برجسته می‌شود بخش های داخلی زیبا شکل می‌گیرد.

همچنین سوراخهای بینی هم تشکیل می شود تغییرات زیادی در درون بدن او شکل می گیرد و مقعد و طحال و پانکراس به صورت کامل تشکیل می شود.

اندازه فرزند شما حدود ۳ سانتی متر می شود و اندازه یک حبه انگور است و در اکثر افراد اندازه نویان و اندازه جنین است از این هفته به بعد افزایش وزن به شدت صورت می گیرد و علائم اولیه بارداری در مادر از بین می رود.

در این هفته بسیاری از علائم بارداری مثل حالت تهوع و ویار از بین می رود. هورمون ها به بیشترین حد خود می رسند و مادر ممکن است لثه هایش ملتهب شود و دندان هایش از بین برود.

مطالعه بیشتر:  هفته اول بارداری

تغییرات پوست و مو به شدت در بدن مادر ظاهر می‌شود و ممکن است از ریزش مو بسیار زیادی رنج ببرد همچنین ممکن است صورتی درخشان تر و شاداب تر با گذشت هفته نهم پیدا کند.

روند افزایش خون در این هفته همچنان ادامه پیدا می کند قلب جنین محکم تر از قبل می تپد و همچنین احساساتی بین کودک و مادر شکل می‌گیرد تمایلات مادرانه و تمایلات جنسی تغییر پیدا می کند.

اکثر افراد تمایلات جنسی شان کم می گردد و تمایل به برقراری رابطه جنسی با شریک جنسی ندارد در این هفته فرد باید به سونوگرافی مراجعه کند ضربان قلب اندازه کبد و کلیه های او را بسنجد.

صدای او را بشنود و همچنین می تواند به جنسیت این که دختر است یاپسر پی ببرد. ممکن است در تمام ساعات شبانه روز احساس خستگی داشته باشد.

نیازی است که ما در لباس های گشاد حاملگی بپوشد و نباید لباس های تنگ و چسبان استفاده کند از خوردن محصولاتی که باعث ایجاد حساسیت های پوستی می ‌شود جلوگیری به عمل آورد و همچنین نباید مغزهای حیوانی مصرف کنند زیرا باعث می شود که باکتری زیادی به بدنش وارد شود.

باید مواد لبنیاتی مصرف کند حتماً مواد لبنیاتی را بجوشانند زیرا خوردن لبنیات نجوشانده باعث به وجود آمدن تب مالت می شود.

از مواد بی حس کننده و لیزرهای بدن نباید استفاده کنند زیرا باعث می شود که به جنین آسیب وارد شود.

هفته نهم بارداری از سه ماهه اول بارداری در هفته های بارداری به شکل یک جنین مینیاتوری زیبا در آمده است که روز به روز به جزِئیات آن اضافه میشود.

مطالعه بیشتر:  اختلالات TPO و تاثیر آن بر بارداری

 

دکتر محبوبه ماموریان اصفهانی

در طی این هفته شما و کودکتان در معرض تغییرات بسیار سریعی قرار میگیرد.
رحم شما هنوز در حال رشد میباشد و تقریبا در این زمان به اندازه یک طالبی رسیده است، شاید شما درطی این هفته احساس باد شدگی زیاد و تورم را در شکم خود داشته باشید و یا تغییرات هورمونی است که در بدن شما رخ داده است.
همچنین شما در این هفته متوجه افزایش وزن خود میشوید، که بیشتر به علت احتباس مایعات است.
سر، پاها و بازوی جنین نیز در طی این هفته شکل میگیرند.

تصویر نویسنده مجله پزشکی التیام
نویسنده مجله پزشکی التیام
همکاران ما در مجله پزشکی التیام در کار گروه تحریریه و تولید محتوای تخصصی پزشکی التیام متخصصانی با تخصص های مختلف پزشکی و افرادی با سابقه و تجربه دار و متبحر در حوزه محتوانویسی پزشکی حضور داشته و مشغول به فعالیت می باشند. این گروه اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی، در حوزه پزشکی به مردم و هم میهنان عزیر در کشور را، سرلوحه کار خود می داند و در تلاش است در جهت اطلاع رسانی کامل و جامع در خصوص معرفی برخی از داروها، بیماری ها، متخصصین و پزشکان عزیز و سایر اطلاعات سلامتی، در سطح کشور گام برداشته و امیدواریم که به نتیجه دلخواه شما برسیم . محتوایات و مطالب مجله پزشکی التیام تحت نظارت پزشکان تولید و تائید شده و ویراستاری می گردد. اما ذکر این نکته مهم ضروریست که این موارد به هیچ عنوان جایگزین مراجعه حضوری و یا اینترنتی با پزشک نخواهد شد. همچنین در این سایت نیز می توانید با تعدادی از متخصصین حاذق با تخصص های مختلف در کشور هم به صورت آنلاین ارتباط گرفته و مشاوره حضوری و اینترنتی دریافت نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *