هفته چهاردهم بارداری

هفته چهاردهم بارداری

هفته چهاردهم بارداری هفته چهاردهم بارداری دیگر شما از جنسیت کودک خود خبر دارید و کودک به اندازه یک لیمو شیرین شده است به اندازه لیمو شیرین درشت است. قد و وزن و همچنین دوره سر او رشد زیادی کرده است و هفته به هفته بزرگتر می شود. هفته چهاردهم بارداری دستان او به قدری …

هفته چهاردهم بارداری

هفته چهاردهم بارداری دیگر شما از جنسیت کودک خود خبر دارید و کودک به اندازه یک لیمو شیرین شده است به اندازه لیمو شیرین درشت است.

قد و وزن و همچنین دوره سر او رشد زیادی کرده است و هفته به هفته بزرگتر می شود. هفته چهاردهم بارداری دستان او به قدری زیادی کشیده می‌شود و بدن و متناسب می گردد.

پاهایش بسیار کوچک است ولی توانایی لگد زدن را دارد در این هفته انگشت هایش را جمع می کند و می تواند به شکم شما چنگ بیندازد.

بیشتر مادرانی که زایمان کرده اند معتقدند که در این هفته جنین اندازه یک ماهی در تنگ آب است و همچنین حرکات ظریف از خود نشان می دهد.

در هفته چهاردهم شکل گردن او بسیار مشخص است و چانه اش شکل گرفته است و همچنین صورت او فرم بسیار زیبا گرفته است و در واقع از شکل ماهی درآمده است و شکل یک انسان کوچک را گرفته است.

این هفته توانایی زیادی پیدا می‌کند و همچنین باعث می شود که عملکرد اندام ‌های او بهتر شود. سیستم تولید مثل او شکل می گیرد و همچنین اگر فرزند شما پسر است پروستات او شروع به شکل گرفتن می‌کند.

رودهایی که در داخل شکمش قرار گرفته است به تدریج زیبا می شود و همچنین به راحتی می‌تواند مدفوع را از رودهای خود عبور دهد.

در پانکراس هورمونی ترشح می شود و همچنین با استفاده از گلبول های قرمز به حرکتش ادامه می‌دهد.

در این هفته شبکه عروقی آنقدر زیاد است که باعث می‌شود بند ناف کودک شما شکل اضافه تر داشته باشد و به زندگی ادامه دهد همچنین مسئول حمل مواد زائد بدن است.

استخوان های داخل گوش جنین در این هفته تشکیل می شود و می تواند صدای شما را بشنود این هفته شما به عنوان مادر یک هفته شلوغ را پشت سر گذرانده اید و یا یک هفته یسار آرام را سپری کرده اید.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و هشتم بارداری

همچنین دیگر عوارض اولیه مثل خستگی درد و حالت تهوع را ندارید. ۲۷ استخوان لگن رشد کرده است و تغییرات زیادی در شکم به وجود آمده است ممکن است ابتدا مادر احساس اضافه وزن داشته باشد و یکم افسردگی بگیرد.

اما برای اینکه جلوی بسیاری از این اتفاق را بگیرد بهتر است پیاده روی کند و به ورزش یوگا برود ممکن است مادر دچار دل درد گرفتگی بینی خونریزی بینی و تیره تر شدن پوست در اطراف زیر بغل ناف کشاله ران شود اما با گذشت زمان این تیرگی ها از بین می رود.

هورمون های استروژن اثرات جادویی بر روی پوست شما می گذارد و باعث می گردد که موهای شما پرپشت شود.

همچنین بهتر است این هفته را با گذراندن ورزش در کلاس های ورزش پر انرژی انجام دهید بهتر است به جای سه وعده غذایی از ۶ وعده غذا استفاده کنید میزان کمتری مصرف کنید.

از مواد معطر مثل انواع غذاهای ادویه دار و چرب و فلفل خودداری کنید زیرا باعث می شود که رفلاکس معده هم به شما و هم به جنین سرایت کند.

تصویر نویسنده مجله پزشکی التیام
نویسنده مجله پزشکی التیام
همکاران ما در مجله پزشکی التیام در کار گروه تحریریه و تولید محتوای تخصصی پزشکی التیام متخصصانی با تخصص های مختلف پزشکی و افرادی با سابقه و تجربه دار و متبحر در حوزه محتوانویسی پزشکی حضور داشته و مشغول به فعالیت می باشند. این گروه اطلاع رسانی و افزایش سطح آگاهی، در حوزه پزشکی به مردم و هم میهنان عزیر در کشور را، سرلوحه کار خود می داند و در تلاش است در جهت اطلاع رسانی کامل و جامع در خصوص معرفی برخی از داروها، بیماری ها، متخصصین و پزشکان عزیز و سایر اطلاعات سلامتی، در سطح کشور گام برداشته و امیدواریم که به نتیجه دلخواه شما برسیم . محتوایات و مطالب مجله پزشکی التیام تحت نظارت پزشکان تولید و تائید شده و ویراستاری می گردد. اما ذکر این نکته مهم ضروریست که این موارد به هیچ عنوان جایگزین مراجعه حضوری و یا اینترنتی با پزشک نخواهد شد. همچنین در این سایت نیز می توانید با تعدادی از متخصصین حاذق با تخصص های مختلف در کشور هم به صورت آنلاین ارتباط گرفته و مشاوره حضوری و اینترنتی دریافت نمائید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شاید برای شما مفید باشد