شاید برای شما مفید باشد آیا خود ارضایی به پرده بکارت آسیب می­رساند؟

آیا خود ارضایی به پرده بکارت آسیب می­رساند؟

در ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که خودارضایی یعنی چه؟ هر گاه شخصی از طریق تحریک آلت تناسلی خود اقدام به تخلیه­ی هیجانات جنسی خود نماید خودارضایی انجام داده. اغلب دختران و زنان اولین تجربه­ی خودارضایی خود را در سنین بین 13 تا 20 سالگی داشته­اند و برای اولین بار چنین تجربه‌ی …

در ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهیم که خودارضایی یعنی چه؟

هر گاه شخصی از طریق تحریک آلت تناسلی خود اقدام به تخلیه­ی هیجانات جنسی خود نماید خودارضایی انجام داده. اغلب دختران و زنان اولین تجربه­ی خودارضایی خود را در سنین بین 13 تا 20 سالگی داشته­اند و برای اولین بار چنین تجربه‌ی هیجان‌انگیزی داشته­اند. آنها بدلیل اینکه تا آن زمان چنین لذتی را تجربه نکرده‌اند، اغلب از نظر روحی به خودارضایی معتاد می‌شوند و هرگاه فرصتی بیابند اقدام به این­ کار می‌کنند. خودارضایی در دختران زمانی صورت می­گیرد که شخص با خود، کاری کند که به ارگاسم یا همان اوج لذت جنسی برسد و مایعی به نام منی از واژن او خارج شود. خروج منی در دختران ویا زنان همانند پسران یا مردان، با جهش همراه نیست.

چه عواملی در خود ارضایی موثر هستند؟

چه عواملی در خود ارضایی موثر هستند؟
چه عواملی در خود ارضایی موثر هستند؟

خودارضایی باعث می­شود که دختران مدت کوتاهی به آرامش دست یابند و در رفع استرس کمک می­کند. با لذتی که از انجام خودارضایی می‌برند، برای مدت کوتاهی واقعیت و خستگی­های روزمره را فراموش می­کنند و از دنیای واقعی به دنیای خیال سفر می­کنند. ولی نکته قابل توجه این است که اغلب دختران این موضوع را درک کرده­اند که در خودارضایی، برای رسیدن به لذت جنسی، نوعی کمبود حسی همراه با یکی شدن و احساس تعلق به دیگری و عشق و محبت را احساس می­کنند، ولی از تمامی این کمبودهای حسی در ازای رسیدن به اوج لذت جنسی یا همان ارگاسم، چشم پوشی می­کنند.

تاثیر خودارضایی در پارگی پرده بکارت

معمولاً دختران در خودارضایی با تحریک نواحی خارجی دستگاه تناسلی اقدام به این کار می­کنند؛ که آسیب چندانی به ناحیه تناسلی وارد نمی­شود، اما هنگامی که با دستکاری و تحریک قسمت داخلی‌ واژن اقدام به خودارضایی شود، ممکن است به پرده بکارت و همچنین ناحیه تناسلی آسیب‌های جدی وارد گردد. عمل خودارضایی دختران که اغلب با انگشت انجام می­شود می­تواند باعث خراشیدگی و زخم بر روی لبه‌های پرده بکارت شود. چنانچه خودارضایی در دختران با کمک جسم خارجی یا وارد آوردن فشار زیاد به دهانه واژن انجام شود، می‌تواند موجب خسارت­های جبران‌ناپذیری مانند آسیب یا پارگی پرده بکارت شود.

مطالعه بیشتر:  هفته بیست و هشتم بارداری

نکات مهم در رابطه با خود ارضایی

نکات مهم در رابطه با خود ارضایی
نکات مهم در رابطه با خود ارضایی

می­توان گفت اغلب دختران برای خودارضایی با تحریک کلیتوریس توسط دست خود اقدام به این کار می­کنند. خودارضایی در دختران در اکثر موارد با انگشت خود شخص انجام می­شود.

در بعضی موارد نیز شخص با گرفتن فشار شدید آب بر روی کلیتوریس، خود را تحریک کرده و خودارضایی می­کند.

عمل تحریک جنسی با پتو و خودارضایی نیز در برخی از دختران جوان رایج است که توصیه می­شود برای پیشگیری از عوارض خودارضایی از هر گونه اقدام به تحریک خودداری کنید.

در خودارضایی دختران، با انجام مالش کلیتوریس به پرده بکارت آسیبی وارد نمی­شود و پرده بکارت از طریق وارد کردن جسم خارجی به داخل مهبل پاره خواهد شد نه با مالش کلیتوریس.

اگر پس از مالش کلیتوریس از روی لباس، خون مشاهده شود این خون می­تواند ناشی از زخمی باشدکه براثر مالش بر روی قسمت خارجی واژن ایجاد شده. همانطور که گفته شد مالش موجب پارگی پرده بکارت نمی­شود مگر با ورود یک شی به داخل واژن.

گاهی اوقات مشاهده خون پس از خود ارضایی می­تواند ناشی تحریک شدید واژن و انقباضات داخل رحم باشد.

عوارض خود ارضایی در دختران

یکی از مهم‌ترین عوارضی که خودارضایی به همراه دارد، آنورگاسمی است. هرچند این افراد از طریق خودارضایی می­توانند در دوران مجردی نیازهای جنسی خود را رفع کنند، ولی ادامه دادن به این کار می­تواند در آینده برای زندگی مشترک و روابط جنسی آنها تاثیر منفی داشته باشد زیرا رضايت جنسي و لذت تجربه ارگاسم با همسر خود را از دست می­دهند. عدم سازگاری خانوادگی و سردی روابط بین زوجین از دیگر عوارضی است که دلیل عمده­ی اختلافات بین زوجین است. تحقیات نشان داده­اند که خودارضایی در دختران، باعث می‌شود که نسبت به تحریکات جنسی بی‌اثر شده و نسبت به شوهر خود دلسرد شوند؛ زیرا آنها با خودارضایی شرطی شده‌اند و فقط در یک وضعیت خاص تحریک شده و به ارگاسم می­رسند. بنابراین در زمان رابطه جنسی با همسر خود رفتارهای خود را به یاد آورده و تصور می‌کنند که فقط در آن شرایط می‌توانند به اوج لذت جنسی دست یابند.

مطالعه بیشتر:  هفته سی و هشتم بارداری

عمل خودارضایی دارای عوارض بسیار زیادی است و چنانچه این کار به ‌یک رفتار روزانه تبدیل شود خطرناک و اعتیاد آور خواهد بود. اعتیاد به خودارضایی به جسم و روح و روان فرد آسیب­های زیادی وارد می­آورد و باعث عدم تعادل او در زندگی روزانه می­شود. در خود ارضایی شخص سریعاً وارد فاز هیجان جنسی می­شود و سایر جنبه‌های مهم ارتباط جنسی سالم و صحیح مانند ارتباط عاطفی را دریافت نمی‌کند.

از مهم­ترین و جدی­ترین عوارضی که برای خودارضایی می­توان نام برد موارد زیر هستند:

– ضعف حافظه و کاهش قدرت یادگیری

– ضعف اعصاب و کاهش قدرت تحمل شخص در مواجهه با مسائل

– خطر پارگی یا آسیب به پرده بکارت به دلیل دستکاری و تحریک زیاد

– عدم اعتماد به ‌نفس، اضطراب مداوم، افسردگی و احساس خلأ عاطفی

–نداشتن قدرت تصمیم­گیری و ضعف اراده

– کاهش اعتماد به ‌نفس به‌ دلیل اضطراب و دلهره­ی شخص در حین خودارضایی از ترس رسوایى.

– احساس بی­ارزشی به دلیل احساس گناه و سرزنش خود، به دلیل انجام گناه

– به خاطر داشتن احساس همیشگی گناه، شخص زمینه لازم را برای انجام بی­مبالاتی­های دیگر خواهد داشت

–اضطراب همیشگی در دختران به دلیل ترس نسبت به پاره شدن بکارت.

راه‌هایی برای ترک خود ارضایی در دختران

راه‌هایی برای ترک خود ارضایی در دختران
راه‌هایی برای ترک خود ارضایی در دختران

برای اینکه هر عملی به درستی پیش رود به یک اراده و عزم راسخ نیاز است و این امر در ترک خودارضایی از اهمیت بیشتری برخوردار است. اولین گام، سعی بر تقویت اراده است که از مهم­ترین گام‏‌ها برای ترک خودارضایی است. سپس قدم بعدی در این راه، خودداری کردن از دست­کاری و تحریک اندام جنسی است. بهترین کار برای گریز از دستکاری، حضور در جمع و بودن با دیگران است، باید سعی کنید که از فراهم آمدن شرایطی برای خلوت و تنهایی خود اجتناب کنید. همچنین باید از قرار گرفتن در شرایطی که شما را به سمت خودارضایی هدایت می­کنند پرهیز کنید که در ادامه اشاره­ای به این موارد می­کنیم:

  • از پوشیدن لباس‏‌های خیلی تنگ خودداری کنید
  • از مشاهده­ی تصاویر، فیلم‏‌ها و یا هر چیزی که موجب تحریک شما می­شود پرهیز نمایید
  • هر مکان یا هر عمل وکاری که موجب می­شود شما به خود ارضایی فکر کنید سریعاً آن کار یا آن محل را ترک کنید.
  • از خواندن و شنیدن مطالب جنسی؛ شوخی‏‌هایی که موجب تحریک‏ شما می­شوند و فکر کردن به آن‌ها خودداری کرده و اوقات فراغت خود را با برنامه­های مفید همچون ورزش، مطالعه و حضور در جمع­ پرکنید.
  • از تنها خوابیدن و یا خوابیدن در جایی که فرصت انجام خودارضایی فراهم است خودداری کنید.
مطالعه بیشتر:  هفته بیست و یکم بارداری

دسته بندی مقالات

امروز برای شما پیشنهاد سردبیر